سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

ترفند های توپ

دانشمند بر عابد هفتاد درجه برتری داده شده است که میان هر دو درجه به اندازه میان آسمان و زمین است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 RSS 

کل بازدید ها :

45205

بازدیدهای امروز :

7

بازدیدهای دیروز :

0


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من


لوگوی من

ترفند های توپ


 اوقات شرعی

 لینک دوستان

ترفند های باحال


اشتراک

 


فهرست موضوعی یادداشت ها

ترفند اینترنت[9] . ترفند ویندوز[8] .

نوشته های قبلی

ترفند های ویندوز
ترفند های اینترنت


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:35 عصر

در این مقاله میخواهم راجع به یکی امکانات بسیار جالب و سودمند ویندوز XP صحبت کنم که کمتر کاربری از آن اطلاع دقیق دارد !
حتما تا به حال نام Remote Desktop را شنیده اید و شاید با آن کار هم کرده باشید. این برنامه یکی از برنامه های بسیار کاربردی در ویندوز XP میباشد که در عین سادگی امکانات جالبی را برای کاربران فراهم میکند. کار اصلی این برنامه برقرار کردن ارتباط سیستم شما با یک سیستم موجود در شبکه و اینترنت است. 

اما بحث من اصلا راجع به این برنامه نیست ! این حرفها مقدمه ای بود برای معرفی ابزاری با کارایی مشابه اما بسیار جالب تر از Remote Desktop .
نام این ابزار یا بهتر بگویم قابلیت در ویندوز XP ( نسخه حرفه ای ) ، Remote Desktop Web Connection است.
این ابزار به شما اجازه میدهد که توسط مرورگر خود به سیستم مورد نظر وارد شوید و کنترل آن را به دست بگیرید ! بله درست است توسط مرورگر و این همان قابلیت بسیار جالب آن است که کارکرد آن را تا حدودی شبیه برخی از تروجانها کرده است.
با کمک این ابزار شما میتوانید به راحتی حتی به سیستمی که فایل Client ابزار Remote Desktop در آن نصب نشده است وارد شده و کنترل آن را به دست بگیرید.
در این روش شما تنها با فایلهای ActiveX سروکار دارید و آن هم فقط باید قابلیت پشتیبانی از این فایلها توسط مرورگر شما و سیستم هدف فعال باشد.
برای فراگیری آموزش با ادامه مقاله همراه باشید.
کامپیوتر میزبان را آماده کنید :
در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که این قابلیت تنها در ویندوز XP نسخه Professional وجود دارد و در نسخه Home Edition این قابلیت وجود ندارد و شما نمیتوانید از آن استفاده کنید.
اولین مرحله فعال کردن قابلیت Remote Desktop Web Connection در ویندوز XP و نصب کردن برنامه های ( کامپوننت های ) مورد نیاز در کامپیوتر میزبان یا کامپیوتر هدف است.
قابلیت Remote Desktop Web Connection از یک کامپوننت جهانی اینترنت استفاده میکند که به اصطلاح به آن World Wide Web Service component of Internet Information Service یا IIS میگویند. این کامپوننت ( IIS ) به صورت پیش فرض در ویندوز XP Professional وجود دارد اما معمولا و در حالت کلی غیر فعال است. کار کامپوننت IIS پاسخگویی به درخواستهای مرورگر وب یا Web Browser میباشد و در واقع ایجاد یک سرور مجازی در سیستمی که روی آن نصب میشود.
برای فعال کردن این قابلیت سی دی ویندوز XP را آماده کرده و مراحل زیر را انجام دهید :
ابتدا وارد Control Panel شده و روی عبارت Add or Remove Programs دو بار کلیک کنید تا این ابزار اجرا شود.
سپس روی دکمه Add/Remove Windows Component از دکمه های موجود در سمت چپ ابزار کلیک کنید.
پس از کمی تامل صفحه Windows Component Wizard ظاهر خواهد شد.
در لیست Component های موجود در این صفحه روی عبارت ( Internet Information Service ( IIS کلیک کنید و سپس روی دکمه Details کلیک کنید. با این کار صفحه Internet Information Services ظاهر خواهد شد.
در این صفحه روی عبارت World Wide Web Service کلیک کرده و دکمه Details را بفشارید.
در صفحه ای که باز میشود تیک کنار عبارت Remote Desktop Web Connection را فعال کنید ( توجه داشته باشید که با فعال کرده این گزینه ، گزینه World Wide Web Service نیز که همین لیست وجود دارد فعال خواهد شد ) و روی OK کلیک کنید.
مجددا روی OK کلیک کنید تا به صفحه Windows Component Wizard بازگردید. بعد روی دکمه Next کلیک کرده و سی دی ویندوز XP را درون درایو سی دی رام خود قرار دهید و منتظر بمانید تا مراحل نصب کامپوننت به پایان برسد و در نهایت روی Finish کلیک کنید تا عملیات به اتمام برسد.
با این کار مراحل نصب انجام شده و سیستم برای مراحل بعدی آماده میباشد ، اما در اینجا برای بالابردن هر چه بیشتر امنیت سیستم و جلوگیری از هر گونه نفوذ غیر مجاز به آن ، بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید ، قبل از هر گونه اتصال به اینترنت مراحل زیر را نیز انجام دهید :
ابتدا از منوی Start ابزار Run را اجرا کرده و در آن عبارت زیر را تایپ کنید و سپس Enter را بزنید :
Net Stop w3svc
اجرای این دستور باعث میشود که قابلیت World Wide Web Service در سیستم شما به صورت موقت متوقف شود و به این ترتیب امنیت سیستم در اینترنت حفظ خواهد شد.
توجه داشته باشید که در صورت فعال کردن قابلیت IIS و نصب نکردن پچ های امنیتی که در این مورد از طرف Microsoft ارائه شده است ، به راحتی سیستم شما را در برابر نفوذ غیر مجاز آسیب پذیر خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پچ های امنیتی IIS میتوانید به این آدرس و این آدرس مراجعه کنید.
پس از نصب پچ های مورد نیاز از طریق وارد کردن دستور زیر در Run ، مجددا میتوانید کامپوننت را فعال کنید :
Net Start w3svc
این کار را انجام دهید ( البته بعد از نصب پچ های امنیتی ).
حال نوبت به پیکره بندی قابلیت IIS میرسد :
به صورت پیش فرض IIS در کامپیوتر شما با پورت TCP به شماره 80 شناسایی میشود و از این پورت استفاده میکند. در این جا با یک آموزش ساده شماره این پورت را تغییر خواهیم داد. این کار باعث افزایش هر چه بیشتر امنیت در استفاده از این روش میشود. بنابراین پیشنهاد میکنم حتما این کار را انجام دهید.
ابتدا وارد Control Panel شده و روی عبارت Administrative Tools دو بار کلیک کنید.
سپس روی عبارت Internet Information Services دو بار کلیک کنید. با این کار این ابزار اجرا خواهد شد و صفحه ای تحت عنوان همین نام باز خواهد شد.
در لیست سمت چپ این ابزار نام کامپیوتر خود را مشاهده میکنید. روی علامت مثبت کنار آن کلیک کنید تا زیر مجموعه های آن را مشاهده کنید.
در همین لیست روی علامت مثبت کنار عبارت Web Sites کلیک نمایید. در زیر مجموعه آن عبارت Default Website وجود دارد. روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.
در صفحه ای باز میشود شما چندین شاخه مختلف را مشاهده خواهید کرد. به صورت پیش فرض شاخه Web Site برای شما نمایش داده میشود. در قسمت Web Site Identification شما عبارتی با عنوان TCP Port را مشاهده خواهید کرد که به صورت پیش فرض عدد 80 در مقابل آن نوشته شده است. شما باید این عدد را تغییر دهید و به جای آن عدد دلخواهی بین 1024 و 65535 را وارد نمایید ( توجه داشته باشید که عدد انتخابی شما نباید با پورت های مورد استفاده توسط نرم افزارهای نصب شده در سیستم شما مطابقت داشته باشد ، در این صورت باعث بروز اختلالاتی در ارتباطات اینترنتی این نرم افزارها خواهد شد ). پس از انتخاب پورت دلخواه و وارد کردن آن ، روی دکمه OK کلیک کنید.
پس از این کار میتوانید از این بخش خارج شوید.
حال نوبت به فعال کردن قابلیت Remote Desktop و تنظیم کردن آن میرسد. برای این منظور ابتدا روی آیکن My Computer راست کلیک نموده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.
در صفحه ای که ظاهر میشود وارد شاخه Remote شوید.
در این شاخه و در قسمت Remote Desktop تیک کنار عبارت Allow users to connect remotely to this computer را فعال نموده ( در صورت عدم فعال بودن ) و سپس در پیغامی که ظاهر میشود روی دکمه OK کلیک نمایید. پس از این کار روی دکمه Select Remote Users در همین صفحه کلیک کرده و سپس در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Add کلیک کنید.
در قسمت Enter the name to select  نام یوزر مورد نظر را ( برای برقراری ارتباط با آن ) وارد نمایید و سپس روی دکمه OK کلیک کنید. توجه داشته باشید که این یوزر باید در سیستم شما ثبت شده باشد ، برای فهمیدن نام یوزر های ثبت شده در سیستم خود میتوانید در صفحه Select Users روی دکمه Advanced کلیک نمایید. سپس روی دکمه Find Now کلیک نمایید تا لیستی از یوزر های موجود در سیستم شما در زیر آن نمایش داده شود. بهتر است برای بالابردن هر چه بیشتر امنیت برای یوزر مورد نظر خود حتما رمز عبور تعیین نمایید که این کار را میتوانید از قسمت User Accounts در Control Panel و گزینه Create a password انجام دهید.
پس از انتخاب یوزر مورد نظر و وارد کردن نام آن در قسمت ذکر شده روی دکمه OK کلیک کنید. مجددا روی OK کلیک کنید تا وارد صفحه System Properties شوید. با کلیک مجدد بر روی دکمه OK از این صفحه نیز خارج شوید.
توجه داشته باشید که این مراحل باید در سیستم هدف انجام شوند.
در این مرحله نوبت به کاربرانی میرسد که از فایروال در سیستم خودشان استفاده میکنند. این دسته از کاربران باید فایروال خود را به نحوی تنظیم نمایند که ممنوعیتی برای پورت های مورد استفاده در کار شما ایجاد ننماید. ما در این عملیات به پورت  3389 از نوع TCP ( که برای ارتباط Remote Desktop نیاز است ) و پورت TCP ای که شما به دلخواه انتخاب کردید نیاز خواهیم داشت. بنابراین حتما این موارد را در تنظیمات فایروال خود لحاظ کنید.
حال به مرحله اصلی عملیات خود یعنی ارتباط با سیستم راه دور میرسیم.
برای برقراری این ارتباط شما حتما باید شماره IP سیستم راه دور را بدانید. برای این منظور میتوانید از ابزارهای مختلفی که برای این منظور میتوانید در سیستم راه دور نصب نموده و از شماره IP آن مطلع شوید استفاده نمایید و یا روشهای دیگر را استفاده نمایید. با توجه به اینکه اغلب کاربران با این موارد آشنایی دارند از توضیحات اضافه در این مورد خودداری میکنم. فرض میکنیم شماره IP سیستم راه دور 197.123.146.166 باشد و پورت انتخاب ما در تنظیمات آن سیستم 8080 میباشد.
ابتدا مرورگر IE خود را باز کرده و در نوار آدرس آن عبارت زیر را تایپ نموده وEnter را میزنیم :
/http://197.123.146.166:8080/tsweb
توجه نمایید که شکل کلی این آدرس به شکل /http://IPaddress:port/tsweb میباشد.
پس از اجرای آدرس بالا اگر پیغامی در مورد نصب Remote Desktop ActiveX Control ظاهر شد روی دکمه Yes کلیک نمایید و منتظر بمانید تا عملیات نصب ActiveX به پایان برسد.

در این صفحه دو گزینه وجود دارد. در قسمت Server نیازی به وارد کردن هیچ اطلاعاتی نمیباشد و در قسمت Size نیز میتوانید اندازه صفحه کاری خود را تغییر دهید ( پیشنهاد من همان Full Screen است ). بنابراین بدون تغییر دادن موارد روی دکمه Connect کلیک کنید .

در این قسمت یوزر نیم و پسوردی را که در قسمتهای قبل برای برقراری ارتباط با آن مشخص نمودید را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید تا ارتباط برقرار شود. پس از این کار شما میتوانید به محیط کاری سیستم مورد نظر وارد شده و در آن به فعالیت بپردازید.
پس از اتمام کار میتوانید با بستن مرورگر و قطع ارتباط با اینترنت از این محیط خارج شوید. در این حالت میتوانید مطمئن باشید که یوزر نیم و پسورد شما در هیچ کجا ثبت نشده و هیچ کاربر دیگری نخواهد توانست به آن سیستم دسترسی پیدا کند و یا متوجه یوزر نیم و پسورد شما شود.
اگر برای مدت طولانی از IIS استفاده نمیکنید توصیه میکنم حتما آن را با روشی که در بالا آموزش داده شد و یا از طریق همان مسیر موجود در Control Panel و Administrative Tools به صورت موقت و تا نیاز بعدی خود ، غیر فعال نمایید.




 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com