سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

ترفند های توپ

مردن و خوارى نبردن ، و به اندک ساختن و به این و آن نپرداختن ، و آن را که نصیب به آسانى به دست نیاید با کوشش با آن برنیاید و روزگار دو روز است روزى از تو و روزى به زیان تو ، در روزى که از توست سرکشى بنه و در روزى که به زیان توست تن به شکیبایى ده . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

45178

بازدیدهای امروز :

0

بازدیدهای دیروز :

0


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من


لوگوی من

ترفند های توپ


 اوقات شرعی

 لینک دوستان

ترفند های باحال


اشتراک

 


فهرست موضوعی یادداشت ها

ترفند اینترنت[9] . ترفند ویندوز[8] .

نوشته های قبلی

ترفند های ویندوز
ترفند های اینترنت


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:39 عصر

سلام سلام
ببینم با این یکی چطورید
 
میخوام ترفندی رو بهتون معرفی کنم که با استفاده از آن می توانید کنترل خود را بر روی سیستم تان بیشتر کنید. بدین صورت که وقتی فردی برای خاموش کردن سیستم اقدام کرد با این ترفند می توانید پس از کلیک فرد بر روی دکمه Turn of از او تقاضای پسورد نمایید. این ترفند می تواند برای کافی نت ها بسیار مفید باشد زیرا با این کار از خاموش شدن بی دلیل سیستم توسط کاربر جلوگیری میشود.

بدین منظور:
1-ابتدا یک اسم رمز برای کامپیوتر خود انتخاب کنید.
2- به کنترل پنل رفته و بر روی آیکون System دوبار کلیک نمایید.
3- در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور Shutdown -r -m computer name -t 300 ا را تایپ نمایید.
4- بر روی دکمه OK کلیک کنید تا خارج شوید.
* لازم به ذکر است در دستور بالا میباست کلمات دلخواه خود را انتخاب و جایگزین نمایید:
Computer name = اسم رمز کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید
R = Restart
S = Shutdown
L= Log off
T300= نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود


فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:38 عصر

ویندوز یک سیستم ضعیف از نظر امنیتی هست واگه شما خیلی به امنیت اهمیت می دید
باید علاوه بر اینکه از آنتی ویروس, فایر وال و دیگر برنامه های امنیتی استفاده کنید باید ویندوز خودتون رو هم آپدیت کنید. ولی خیلی از کاربران در این قسمت با مشکلی روبرو می شن و اون اینه که ویندوزشون توسط ماکروسافت هنگام آپدیت بررسی میشه و مشخص میشه که ویندوزشون غیر قانونیه , بنا بر این مکروسافت از آپدیت کردن اون جلوگیری میکنه.همچنین دسته ی دیگری هم مایلند از اینترنت اکسپلورر 7 اسفاده کنند ولی ماکروسافت این برنامه رو طوری طراحی کرده که فقط روی ویندوز های اصل اجرا بشه ...حال روش قانونی و اصل کردم ویندوز رو بیان میکنیم

حال روش قانونی و اصل کردم ویندوز رو بیان میکنیم:
ابتدا از منوی START گزینه ی run رو اجرا کنید و کلمه ی regedit رو مطابق شکل در اون بنویسید و ok کنید تا پنجره ای جدید باز شود.


خب حالا از پنجره ی باز شده به آدرس زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVerson\WAPEvents

حالا از قسمت سمت راست پنجره روی گزینه ی OOBETimer دوبار کلیک کنید تا پنجره ای مانند شکل زیر باز شود:



حالا هر کدام از مقادیری را که میخواهید به 00 تغیر بدهید برای مثال ما در شکل زیر مقادیر FF رو به 00 تغییر دادیم

حالا رو ی ok کلیک کنید و پنجره ی رجیستری رو ببندید.
حالا مثل مرحله ی اول از منوی Start روی گزینه ی run کلیک کنید و دستور command رو تایپ کنید

 و ok کنید.
در پنجره ای که باز شده دستور زیر رو بنویسید:
systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a%
چند لحظه صبر کنید تا پنجره ای به نام Activate Windows باز شود
حالا مطابق شکل زیر گزینه ی دوم را انتخاب کنید . در پایین پنجره روی Next رو کلیک کنید



حالا از پنجره ی جدید از قسمت پایین روی دکمه ی Change product key کلیک کنید.
حالا از پنجره ی جدید مطابق شکل کد زیر را وارد کنید:
B7R7P-J63JP-2J7VH-W3TDJ-PDP7T

بعد از نوشتن این کد روی update کلیک کنید سپس پنجره رو ببندید و سیستم را Reboot کنید
حالا یعد از restart سیستم مثل مرحله ی قبل از منوی Start روی گزینه ی run کلیک کنید و دستور command رو تایپ کنید و ok کنید.
در پنجره ای که باز شده دستور زیر رو بنویسید:
systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a%
حالا شما پیغامی مطابق شکل زیر میبینید



تبریک میگم , ویندوز شما اورجینال شد حالا به راحتی میتوانید وارد سایت ماکروسافت بشید و ویندوز خودتون رو update کنید و از اینترنت اکسپلورر 7 اسفاده کنید.
استفاده از این مقاله در سایتها وبلاگها و مجلات فقط در صورت اجازه از نویسنده مجاز میباشد.



فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:37 عصر

وارد run شده و regedit را تایپ می کنیم از صفحه باز شده به آدرس زیر بروید :

HKEY-CURRENT-USER / control panel / desktop

یک فایل به نام wall paper از نوع string value بسازید (با راست کلیک در سمت راست پنجره ) و آن را اجرا کنید ودر کادر باز شده آدرس عکس مورد نظر را بنویسید و enter را بزنید دقت داشته باشید که عکس مورد نظر باید یک تصویر با فرمت bmp باشد .



فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:36 عصر

این هم یک نکته کوچولو که شاید خیلی ها از آن بی اطلاع باشند.
شاید دوست داشته باشید که آیکن Control Panel را در My Computer داشته باشید.خیلی ساده است.



برای این کار My Computer را باز کنید و مراحل زیر را انجام دهید:
1- به منوی Tools رفته.
2- گزینه Folder Options را انتخاب کنید.
3- به برگه View بروید.
4- در لیست Advanced Setting به دنبال گزینه Show Control Panel in My Computer بگردید(از پایین چهارمی).
5- آن را با زدن تیک کنار آن فعال سازید و OK را کلیک کنید.


فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:36 عصر


فرض کنید در درایو D یک پوشه به نام Video وجود دارد و ما می خواهیم برای این پوشه یک فایل تصویری به نام H. jpgرا به انوان پس زمینه این پوشه قرار دهیم.
1-برنامه Notepadراجرا کنیدسپس بر روی  file کلیک و گزینه Save Asرا انتخاب نمایید .در پنجره Save As, گزینه Save As Type را انتخاب کنید.در پنجرهSave As ,گزینه Save As Type را بر روی All File تنظیم و فایل را به نام Desktop.ini در مسیر فرضی که در بالا به آن اشاره کرد یم یعنی D:\Video کپی و ذخیره کنید.


2-فایل فرضی تصویری بالا که نام آن  H. jpg بود را در همین مسیر یعنی D:\Videoکپی نمایید دقت کنید حتمآ باید خود عکس را کپی کنید نه میانبر آن را(Shortcut ).
3-فایل Desktop.ini را توسط برنامه Notepad و عینآ دستورات زیر را در آن تایپ نماید                     [{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706ECK}]
                       IconArea_Image=D:\Vedio\H.jpg


دقت داشته باشید که چون پوشه Vedio  در درایو Dمد نظر قرار داده بودیم, نام آن را نوشتیم.شما با توجه به به مسیر پوشه مورد نظرتان و درایو مربوط آن بایدمسیر صحیح را جلوی عبارت IconArea_Image به صورت کاملآ صحیح  تایپ کنید.
4-حالا باید به این پوشه یعنی vedio صفت یا ویژ گی مربوط ((سیستم)) که در اصطلاح به آن System Folder Attribute می گویند را اختصاص دهیم.برای  این کار از منوی Start گزینه
Run و سپس دستور CMD را وارد می کنیم تا وارد محیط Command Prompt شویم.اکنون مطابق نوشته زیر عمل کنید:                      "Attrib +S "D:\Vedio
بین دو کلمه Attrib و S+ یک فاصله(Spase) و بین دو کلمه S+و "D:\Vedio" هم یک فا صله وجود دارد و مسیر مشخص شده پوشه نیز حتمآ باید (" ") باشد.
5-عملیات با موفقیت به اتمام رسید. همانطور که اشاره شد من از پوشه فرضی vedio در درایو D  استفاده کردم  شما می توانید جای این دو عبارت از هر پوشه و درایوی که می خواهید استفاده کنید.



فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:35 عصر

در این مقاله میخواهم راجع به یکی امکانات بسیار جالب و سودمند ویندوز XP صحبت کنم که کمتر کاربری از آن اطلاع دقیق دارد !
حتما تا به حال نام Remote Desktop را شنیده اید و شاید با آن کار هم کرده باشید. این برنامه یکی از برنامه های بسیار کاربردی در ویندوز XP میباشد که در عین سادگی امکانات جالبی را برای کاربران فراهم میکند. کار اصلی این برنامه برقرار کردن ارتباط سیستم شما با یک سیستم موجود در شبکه و اینترنت است. 

ادامه مطلب...


فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:33 عصر

 

 اگر داخل ویندوز هستید و پسورد را نمیدانید برای عوض کردن آن اینگونه عمل کنید 

در ویندوز 98\Me اگر کسی کلمه عبور برای ورود به محیط ویندوز را نداند می تواند با Cancel  کردن آن وارد محیط ویندوز شده یعنی عملاً سیستم دارای هیچگونه امنیتی نیست و هر کسی براحتی می تونه وارد محیط ویندوز بشه و با پاک کردن یک فایل PLW پسوورد داده شده به ویندوز را بدون داشتن پسوورد قبلی پاک کنه ولی تو ویندوز XP اینطوری نیستدر ویندوز XP به دلیل امنیت بالا کاربر فقط با وارد کردن کلمه عبور می تونه وارد ویندوز بشه !!!

 

حالا یه سؤال : اگه کسی پسووردشو تو ویندوز XP فراموش کنه چی کار کنه ؟؟؟

 

اگه پسوورد ویندوز XP خودتونوفراموش کردید کافیه که در صفحه Welcome همون جایی که باید پسووردتونو وارد کنین دوبار کلیدهای Alt+Ctrl+Delete رو بزنید تا به ظاهر قدیمی ویندوز 2000 برگردین بعد تو قسمت Username تایپ کنین administrator و کادر پسورد رو هم خالی بزارین و OK کنین با این کار با حساب کاربری administrator وارد ویندوز می شین ولی این راه همیشه جواب نمیده در حقیقت ماجرا به موقع نصب

 ویندوز بر می گرده اونهائی که با نصب ویندوز آشنایی دارن می دونن که در مرحله ای از نصب ویندوز می تونید پسووردی رو به عنوان administrator وارد کنین که اگه پسووردی وارد شه راه بالا بی فایده هستش و دیگه به هیچ عنوان نمی تونیند بدون داشتن پسوورد وارد ویندوز بشین بهمین دلیل بعضی کسانی که اطلاعاتشون براشون

 خیلی مهم هست با وجود اینکه شدیداً به پسوورد گذاشتن برای ویندوز نیاز دارن از ترس اینکه در صورت فراموشی پسوورد برای همیشه دسترسی به اطلاعاتشون قطع نشه پسوورد نمی زارن

 

Start\Control panel\User Accounts\انتخاب اکانت خود

 

بعد تو پنجره جدید که باز می شه باید در سمت چپ در کادر Reated Tasks گزینه :

 

Prevent a forgotten password رو کلیک کنین پس ازباز شدن پنجره Forgotten Password بر روی دکمه Next کلیک کنید و سپس یک دیسکت خام سالم و فرمت شده را در درایو A قرار دهید و بر روی Next کلیک کنید حالا باید پسوورد فعلی خودتون رو وارد کنین و بر Next کلیک کنید و پس از چند لحظه دسکت شما ساخته بشه و سپس بر روی Next  کلیک کنید و بعدشم روی Finish اکنون دیسکت رو ازدرایوش در بیارین حالا اون شاه کلیدی که گفته بودم تو دستونه و حالا چگونگی استفاده از این شاه کلید:برای امتحان کردن دیسکت به استارت رفته و Switch User رو کلیک کنین حالا به صفحه Welcom برمیگردین بر روی اکانت خود کلیک کنین و یه پسوورد اشتباه وارد کنین و سپس کلید Enter  رو بزنین در این لحظه یک پنچره باز میشه و به شما می گه که کلمه عبور اشتباهه  ولی تو همین پنچره یه خطی هست که زیرش خط کشیده شد باید روش کلیک کنید .

 

 use your password reset disk))

 

 بعد دیسکتی رو که ساخته بودیم باید توی درایو A بزارین و بعد Next رو بزنین در پنچره جدید باید توی دو تا کادر اولی پسوورد جدیدی وارد کنین و Next رو بزنین و در آخر هم Finish حالا ویندوز شما یه پسوورد جدید داره که می تونین وارد کنین و برین توی ویندوز و اما یه راهی که خیلی راحتر و حتی با داشتن پسورد  :هم می توان وارد شد administrator برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز  کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود یکی از گزینه هایSafe Mode را انتخاب کنید.بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس  گزینه RUN را انتخاب کرده و در جای خالی عبارتUsers &Control userpasswords2 را تایپ کنید.پنجره باز شده دارای دو TAB به نام های Advanced می باشد.TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه:


enter a username and password to use this computerUser mus را بردارید با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شودحالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد.همچنین با استفاده از گزینه Properties

می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.

البته دارم کلّی میگم ) من الان یه راهی واسه این دسته از افراد میزارم ) که هیچ وقت نگران فراموش کردن پسووردشون نباشن و همچنان سیستمشون امنیتش حداکثر باشهاین روش به این صورته که شما با استفاده از یه دیسکت در واقع یک شاه کلید برای ویندوز خودتون درست مکنین که روش ساخت دیسکت رو براتون شرح می دم .برای ساخت دیسکت باید وارد کنترل پنل بشین در واقع مسیر زیر رو طی کنین

ابتدا وارد  start menuشده وبعدگزینه run وبعددستور زیر را بنویسید cmd حالاشما دستور زیر را تایب

کنید: net user username password که به جای user name یوزر ویندوز و به جای

 password رمز جدید را بنویسید



فرشاد تاریخ پنج شنبه 86/11/25 ساعت 7:32 عصر

در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) پسورد دیگری ( پسورد دوم ) قبل از پسورد اصلی User قرار دهید . با انتخاب این پسورد افراد دیگری که از آن ویندوز استفاده میکنند قبل از ورود باید از دو گذر امنیتی قوی عبور کنند.

برای اضافه کردن این پسورد به ویندوزتون مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید :
1)در کادرRUN عبارت Syskey را تایپ کنید و بعد OK کنید .
2)در Caption ( پنجره ظاهر شده ) با عنوان Securing the Windows XP Account Database روی گزینه Update کلیک کنید.
3)حالاقسمت Password Startup را انتخاب و پسورد دلخواه خودتون رو وارد کنید و پنجره را با OK ببندید.


نکته 1 : در صورت لزوم می تو نید در قسمت System Generated Password پسورد را بر روی Floppy Disk ذخیره نمائید تا فقط با استفاده از آن دیسکت قادر به عبور باشید.
از این به بعد زمانی که سیستم روشن و یا ریبوت بشه ، پسورد امنیتی قبل از ورود به حساب های کاربری ظاهر می شود و برای ورود از شما پسورد در خواست می کند.
نکته 2 : اگر پسورد رو سه مرتبه اشتباه وارد کنید سیستم بوت می شه



 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com